شهیـــد ولــی الله اســــماعـــیل پـــور لنگوری

بسیج مسجد کاظمبیک بابل
شهیـــد ولــی الله اســــماعـــیل پـــور لنگوری

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام ولــی الله اســــماعـــیل پـــور از بسیجیان پایگاه علی بن ابیطالب ع مسجد کاظمبیک بابل است که به همت اعضای واحد دانش آموزی این پایگاه پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : علیجان
تاریخ تولد : 1344/01/02
تاریخ شهادت : 1361/02/10
محل تولد : بابل
گلزار معتمدی بابل
نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره به سر
محل شهادت : عملیات بیت المقدس-خرمشهر

بایگانی

زندگی نامه شهید ولی الله اسماعیل پور

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴ ب.ظ

زندگی نامه شهید ولی الله اسماعیل پور لنگوری

بسمه تعالی

شهید ولی الله اسماعیل پور دوم فروردین 1344 در شهر بابل روستای لنگور دیده به جهان گشود.و بعد از یکسال به دبستان سعیدالعلما رفت ودوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند از نظر در خیلی موفق بود. با وجود اینکه در سال سوم راهنمایی بود اولین مبارزات خود را شروع کرد سال 57 اوایل انقلاب مبارزات علیه رژیم دیکتاتوری شاه ملعون داشت و در تمامی تظاهرات و راهپیمایی ها و در گیری ها شرکت داشت. همچنین در ستاد بسیج و گروه مقاومت سپاه پاسداران در مسجد کاظمبیک فعالیت داشت و شبها به نگهبانی و گشت می پرداختند . در سال دوم نظری دبیرستان عضو انجمن اسلامی مدرسه سیدالشهدا بابل در آمد و همین موقع جنگ شروع شد .

وی بعد از امتحانات خرداد سال 60 به دوره آموزش نظامی پادگان چالوس رفت روحیه خوش اخلاق و بشاشی داشت . و در چالوس با منافقین درگیر شده و یکی از آنها را مجروح کرد . کتب مذهبی را مطالعه می کرد و حدود 130 کتاب در کتابخانه وی باقی است.بعد آموزش به جبهه گیلانغرب روانه گشت و سه ماه در آنجا بود . 18 محرم به بستان بعنوان معاون فرمانده گروهان و فرمانده دسته 22 نفره گشت دو ماهی را آنجا بود .

با  آخر بعنوان بی سیم چی به عملیات فتح المبین شوش  اعزام شد. بعد از 10 روز تلفن کرد و به  مادر گفت: مادر جان ناراحت نباش تا چند روز دیگر حمله می شود و بعد از پاسخ حمله، یعنی 10 روز دیگر می آئیم .  10 روز بعد نز دیک اذان ظهر چند تن از براردان سپاه خبر شهادت او را آوردند . در جبهه خرمشهر عملیات بیت المقدس به شهادت نائل آمد.

۹۴/۰۴/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی